Додаток №1 до рішення
Дрогобицької міської ради
від __________ 2016 р. № ___
ПОЛОЖЕННЯ
Про порядок проведення земельних торгів
на території Дрогобицької міської ради.
Положення про порядок проведення земельних торгів на території Дрогобицької міської ради (далі – Положення) розроблено відповідно до Конституції України, Земельного, Цивільного, Податкового, Бюджетного кодексів України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законів України “Про оцінку землі”, “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність”, “Про землеустрій”, Постанов Кабінету Міністрів України від 11.10.02р. №1531 “Про експертну грошову оцінку земельних ділянок несільськогосподарського призначення”, інших нормативно-правових актів з питань регулювання земельних відносин в Україні.
1. Загальні положення
1.1.Подані в цьому Положенні терміни вживаються у значенні:
Земельні торги – продаж чи надання в оренду на конкурентних засадах у формі аукціону земельних ділянок комунальної власності суб’єктам підприємницької діяльності та фізичним особам.
Організатор земельних торгів – Дрогобицька міська рада.
Виконавець земельних торгів (ліцитатор)– юридична чи фізична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів, та діє на підставі договору з організатором торгів.
Інформування населення та інших зацікавлених осіб, у тому числі суб’єктів підприємницької діяльності – розміщення організатором в засобах масової інформації та мережі Інтернет офіційної інформації щодо земельних торгів.
Оголошення про земельні торги – опублікування в пресі офіційної інформації про продаж чи надання в оренду земельних ділянок на земельних торгах, яке здійснюється в порядку та строки, визначені статтею 137 Земельного кодексу України.
Лот – земельна ділянка, що виставляється для продажу чи надання в оренду на земельних торгах.
Вільні земельні ділянки – земельні ділянки несільськогосподарського призначення, не надані у власність чи користування, вільні від забудови та прав третіх осіб.
Об’єкт нерухомого майна (нерухоме майно, нерухомість) – земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці (будівля, споруда тощо), переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Оренда землі – це засноване на договорі строкове, платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Містобудівна документація – затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій (схема планування, генплан, детальний план територій, план червоних ліній, проект забудови території, проект розподілу території тощо).
Заявник – суб’єкт підприємницької діяльності, а також фізична особа, які у встановлений цим Положенням термін подали заяву про участь в земельних торгах.
Конкурсна комісія – орган, який утворюється Дрогобицькою міською радою для підготовки лотів до продажу та здійснення інших організаційних заходів.
Учасники земельних торгів – фізичні особи, суб’єкти підприємницької діяльності, які сплатили реєстраційний і гарантійний внесок, уклали із виконавцем аукціону угоду про умови участі в земельному аукціоні або конкурсі і можуть бути покупцями чи орендарями відповідно до законодавства України.
Продажна ціна лота – ціна, яка формується, виходячи з експертної оцінки земельної ділянки, і не може бути меншою від неї, або річна орендна плата, яка формується, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, і не може бути меншою трикратного розміру земельного податку.
Реєстраційний внесок – внесок, який сплачує заявник за реєстрацію його як учасника аукціону.
Гарантійний внесок – завдаток, який сплачує заявник, розмір якого встановлюється виконавцем земельних торгів, та не може перевищувати 10 відсотків стартової ціни продажу земельного лоту.
Переможець земельних торгів – учасник, який запропонував найвищу ціну чи розмір орендної плати відповідно до критеріїв, оголошених до початку земельного аукціону, або за рівних умов – найвищу ціну чи розмір орендної плати.
2. Продаж земельних ділянок комунальної власності громадянам та юридичним особам здійснюється на конкурентних засадах, крім викупу земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок.
На підставі звернень фізичних та юридичних осіб або з ініціативи відділу оренди та приватизації комунального майна або відділу містобудування та архітектури Дрогобицькою міською радою відповідно до її компетенції формується перелік вільних земельних ділянок, які можуть бути продані у власність або надані в оренду на земельних торгах.
Перелік таких ділянок протягом року може змінюватися і доповнюватися.
3. Положення визначає організаційно-правові засади і порядок:
3.1. Об’єктами земельних торгів відповідно до цього Положення є земельні ділянки комунальної власності, які призначені для продажу чи надання в оренду фізичним особам, суб’єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах.
Вільні земельні ділянки комунальної власності, які планується надати під багатоповерхову (багатоквартирну) житлову забудову, є пріоритетними об’єктами земельних торгів щодо набуття права оренди на земельну ділянку .
4. Підготовка та організація земельних торгів проводиться в кілька етапів:
2. Інформування населення
2.1. Інформування населення щодо виставлення на земельні торги земельних ділянок, їх розмір та місце знаходження, цільове призначення, кількісний, якісний склад, доступ до комунікацій, стартову ціну, інвестиційні чи інші вимоги щодо їх використання, якщо такі встановлюються, здійснюється відділом оренди та приватизації комунального майна виконавчого комітету Дрогобицької міської ради в засобах масової інформації: Народний часопис Галицька зоря, інтернет-сайт Дрогобицької міської ради.
2.2. На підставі рішення сесії про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та ціни продажу чи розміру орендної плати за земельні ділянки організатор земельних торгів не пізніше як за 30 днів до їх проведення публікує в друкованих та інших засобах масової інформації офіційне повідомлення та розміщення на інтернет – сайтах Дрогобицької міської ради та Львівської обласної ради про проведення земельного аукціону або конкурсу.
2.3. Офіційна інформація про виставлення земельних ділянок на земельні торги має вміщувати такі відомості:
– місцезнаходження та розміри земельних ділянок, згідно з кадастровим планом;
2.4. З моменту опублікування повідомлення виконавець надає можливість особам, які бажають взяти участь в земельних торгах, придбати за ціною, що встановлюється організатором, інформаційний пакет учасника земельних торгів та надає безоплатні консультації з питань проведення земельних торгів.
3. Порядок продажу та набуття права оренди земельних ділянок шляхом проведення земельних торгів
3.1. Вільні земельні ділянки несільськогосподарського призначення комунальної власності, призначені для продажу фізичним особам, суб’єктам підприємницької діяльності під забудову, підлягають продажу або надаються в оренду на конкурентних засадах (земельні торги) відповідно до ст.ст.134-137 Земельного кодексу України.
Продаж зазначених земельних ділянок здійснюється з урахуванням містобудівної та землевпорядної документації, даних державного земельного кадастру з ініціативи Дрогобицької міської ради, відділу оренди та приватизації комунального майна або покупців.
У земельних торгах можуть брати участь фізичні та юридичні особи, які сплатили реєстраційний та гарантійний внески і можуть бути покупцями відповідно до законодавства України.
3.2. Умовами проведення земельних торгів може бути передбачено виготовлення технічної документації на земельну ділянку та експертної оцінки земельної ділянки за рахунок коштів виконавця з подальшим відшкодуванням переможцем аукціону.
3.3. Виконавець аукціону забезпечує рівні умови участі всіх заявників в аукціонах та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві.
3.4. Виконавець земельних торгів на підставі дозволу (ліцензії) на проведення земельних торгів та договору із організатором проводить аукціон.
4.Порядок подання заяв на аукціон
4.1. Для участі в аукціоні заявник – фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника – юридичної особи заповнює заяву (клопотання) українською мовою друкованими літерами чорним шрифтом без будь-яких виправлень.
4.2. Заява (клопотання) подається відповідно до затвердженої форми в трьох примірниках.
4.3. Заява фізичної особи засвідчується підписом фізичної особи або її представниками. Клопотання юридичної особи засвідчується підписом керівника та печаткою юридичної особи.
4.4. При поданні заяви виконавець аукціону присвоює заяві спеціальний номер, який містить інформацію про дату, коли було подано заяву, номер аукціону, на який вона подається, а також порядковий номер заяви.
4.5. В заяві заявника – фізичної особи вказується:
При поданні заяви фізична особа пред’являє паспорт або документ, що його замінює, а також довідку про сплату застави на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону, і, при необхідності, свідоцтво про реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності.
4.6.У клопотанні юридичної особи вказується:
– повна назва, місцезнаходження та реквізити заявника;
Разом з клопотанням юридична особа подає такі документи:
При поданні заяви уповноважена особа заявника – юридичної особи пред’являє паспорт.
4.7. Усі дії, пов’язані із заповненням заяви на участь в аукціоні, виконуються безпосередньо заявником – фізичною особою або її представником.
4.8. Усі дії щодо подання клопотання юридичною особою на участь в аукціоні виконує уповноважена особа заявника – юридичної особи.
4.9. Працівник виконавця аукціону, який приймає заяву (клопотання), перевіряє:
4.10. Якщо під час перевірок поданих документів не виявлено помилок та порушень, то виконавець аукціону:
– у присутності заявника ( його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. До книги реєстрації заяв заносить порядковий номер заяви, дату, прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назву юридичної особи;
4.11. При подачі заяви сплачується реєстраційний внесок, а також подаються документи, які підтверджують сплату гарантійного внеску в розмірах, передбачених цим Положенням.
5. Порядок та умови проведення земельних торгів
5.1. Земельні торги проводяться лише за наявності не менше двох учасників на кожний лот. За наявності лише одного учасника лот з торгів знімається.
5.3. Продаж лота здійснюється не швидше другого кроку проведення відкритих аукціонних торгів ліцитатором. Значення кроку при продажу земельної ділянки визначається рішенням сесії.
5.4. Після закінчення торгів по лоту ліцитатор оголошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. До протоколу заноситься назва лоту, початкова ціна, пропозиції учасників аукціону та результат торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця). Протокол підписується також уповноваженим представником організатора аукціону. Протокол складається у трьох примірниках: один – для переможця, другий – для міської ради, третій – ліцитатору.
5.5. Учасник торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Крім цього учасник торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону зобов’язаний сплатити на користь місцевого бюджету м. Дрогобича штраф у розмірі 10% від аукціонної ціни земельної ділянки. Сума застави йому не повертається. За рішенням ліцитатора торги по цьому об’єкту можуть бути поновлені в день проведення аукціону.
5.6. Не пізніше трьох робочих днів після підписання протоколу, продавець і учасник – переможець земельного аукціону укладають договір купівлі-продажу земельної ділянки, який посвідчується нотаріально.
5.7. Переможцеві аукціону сума завдатку зараховується при подальших розрахунках.
5.8. Сума завдатку повертається всім учасникам аукціону протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця, осіб, на яких накладено штраф у розмірі завдатку, та осіб, які не виявили бажання придбати об’єкти аукціону при оголошенні початкової ціни. Особи, на яких накладено штраф у розмірі завдатку, одержують суму застави з відрахованою сумою штрафу.
5.9. Вартість придбаної земельної ділянки оплачується покупцем в порядку, передбаченому договором купівлі-продажу земельної ділянки. У випадку невнесення коштів, результати аукціону по конкретному лоту анулюються, витяг з протоколу визнається таким, що втратив чинність, а сума застави не повертається особі, яка стала переможцем торгів.
6.Визнання земельних аукціонів такими, що не відбулися
6.1. Земельні аукціони можуть бути визнані такими, що не відбулися, у випадку:
– відсутності учасників або ж наявності лише одного зареєстрованого учасника аукціону по виставленому лоту;
Рішення про визнання земельного аукціону таким, що не відбувся,
приймає організатор та виконавець земельних торгів (аукціону).
Спори щодо визнання результатів аукціонів недійсними вирішуються в судовому порядку.
7. Повторний продаж та надання в оренду вільних земельних ділянок на аукціоні
7.1. Відділ оренди та приватизації комунального майна складає перелік
земельних ділянок, не проданих або знятих з продажу на аукціоні, та готує проект рішення про повторний їх продаж на земельних торгах.
7.2. Для повторного проведення аукціону можлива зміна умов продажу щодо початкової ціни, але не нижче експертної грошової оцінки, а також можлива зміна критеріїв визначення Переможця та цільове призначення земельних ділянок.
8. Вступ у право власності чи набуття права оренди та порядок розрахунків
8.1.Покупець набуває право власності на придбану земельну ділянку за результатами проведених земельних торгів з моменту видачі документу, що посвідчує право власності на земельну ділянку, якщо інше не передбачено договором купівлі-продажу земельної ділянки, а право оренди на земельну ділянку виникає з дня укладання договору оренди землі і його державної реєстрації, за бажанням сторін.
Порядок проведення розрахунків за придбану на аукціоні земельну ділянку визначається договором купівлі-продажу.
Секретар міської ради О. Хрущ