АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проєкту рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку»

20.06.2025 5003

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ  проєкту рішення Дрогобицької міської ради  «Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку»

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення Дрогобицької міської ради

«Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку»

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку» (далі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проєкту вказаного рішення регуляторного акта.

  1. Визначення проблеми

Парк-памятка садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку» (далі – Парк) створено рішенням Львівської обласної ради «Про мережу територій та об’єктів природно-заповідного фонду області» від 09.10.1984 року № 495. Парк входить до складу природно-заповідного фонду України і охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення й використання.

Однак на сьогодні не було чітко визначено правові, організаційні та екологічні засади здійснення рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку. Окрім цього розробка вищезазначеного проєкту рішення також зумовлена появою у законодавстві України нових нормативно-правових актів, якими передбачено вимоги щодо здійснення рекреаційної діяльності у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду України, а саме Положення про рекреаційну діяльність у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду України, затвердженого наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 26.07.2022 № 256, а також Переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами природно-заповідного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1913.

Доопрацювання правового регулювання зазначеного питання на місцевому рівні дало можливість напрацювати проєкт згаданого регуляторного акта.

Правовідносини у сфері рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку регулюються вимогами Земельного кодексу України, Законами України «Про природно-заповідний фонд України», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про туризм», Положенням про рекреаційну діяльність у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду України, затвердженим наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 26.07.2022 № 256, Переліком платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами природно-заповідного фонду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1913, Положенням про парк-пам’ятку садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку», затвердженим наказом Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації від 05.12.2022 № 75-ОД (далі – Положення про Парк), Проектом «Реконструкція парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення» Дрогобицький міський парк культури та відпочинку» (далі – Проект реконструкції Парку) та іншими нормативно-правовими актами.

З ціллю раціонального використання рекреаційного потенціалу об’єкта природно-заповідного фонду Парку без порушення його природної рівноваги, а також організації безпечного та культурного відпочинку громадян, для визначення основних цілей, напрямів і видів рекреаційної діяльності, порядку організації та здійснення рекреаційної діяльності, а також порядку взаємодії землекористувача, на землі якого знаходиться об’єкт природно-заповідного фонду із суб’єктами рекреаційної діяльності розроблено проєкт регуляторного акта – рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку».

Досягти мети передбачається шляхом чіткого визначення правових, організаційних та екологічних засад здійснення рекреаційної діяльності, основних цілей, напрямів і видів рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку, а також встановлення порядку взаємодії суб’єктів рекреаційної діяльності із землекористувачем.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема впливає:

Групи (підгрупи) Так/Ні
Громадяни (рекреанти) +
Держава

Орган місцевого самоврядування (землекористувач)

+
Суб’єкти господарювання (суб’єкти рекреаційної діяльності) +

 

  1. Цілі державного регулювання

Проєкт вищезазначеного регуляторного акта розроблено з метою створення умов для масового відпочинку, оздоровлення, організованого туризму, аматорського та інклюзивного спорту, а також інших видів рекреаційної діяльності в природних умовах з додержанням режиму охорони природно-заповідного об’єкта для відновлення розумових, духовних і фізичних сил людини, а також для використання цієї території в природно-естетичних, еколого-освітніх, науково-пізнавальних, природоохоронних, культурно-розважальних цілях, для вдосконалення нормативної бази, впровадження державної регуляторної політики у сфері благоустрою, врегулювання правовідносин між суб’єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акта.

  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

3.1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1

 

Збереження чинного регулювання зазначених питань (залишити існуючу на сьогодні ситуацію без змін).
Альтернатива 2

 

Прийняття рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку».

Перша альтернатива є неприйнятною як для рекреантів, так і для Дрогобицької міської ради, оскільки існуюча ситуація потребує доопрацювання шляхом чіткого визначення правових, організаційних та екологічних засад здійснення рекреаційної діяльності, основних цілей, напрямів і видів рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку, а також встановлення порядку взаємодії суб’єктів рекреаційної діяльності із землекористувачем.

Застосування другої альтернативи є найбільш прийнятною, оскільки прийняття такого регуляторного акта дасть можливість створення умов для отримання рекреантами різноманітних та якісних видів відпочинку, розвитку екологічного, оздоровчого, культурного та пізнавального туризму, організації екологічної просвіти серед рекреантів, формування у рекреантів культури бережливого та гуманного ставлення до місцевого природного надбання.

3.2. Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні Відсутні
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта дасть можливість створення умов для масового відпочинку, оздоровлення, організованого туризму, аматорського та інклюзивного спорту, а також інших видів рекреаційної діяльності в природних умовах, відновлення розумових, духовних і фізичних сил людини. Бюджетні витрати на адміністрування  регулювання (витрати на виготовлення Проекта реконструкції Парку, витрати робочого часу працівника на підготовку регуляторного акта.

 

3.3. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні. Відсутні.
Альтернатива 2 ­ отримання рекреантами різноманітних та якісних видів відпочинку;

­ розвиток екологічного, оздоровчого, культурного та пізнавального туризму;

­ організація екологічної просвіти серед рекреантів, формування у рекреантів культури оздоровлення, відпочинку та туризму на природі, бережливого та гуманного ставлення до місцевого природного надбання;

­ впровадження економічного механізму плати за створення умов для надання рекреаційних послуг та за рекреаційні послуги і використання природних та історико-культурних рекреаційних ресурсів.

 

Оплата за отримані рекреаційні послуги

3.4. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарської діяльності

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні. Відсутні.
Альтернатива 2 ­ створення і функціонування належної рекреаційної інфраструктури на визначених рекреаційних ділянках;

­ створення асортименту якісних платних послуг;

­ організація безпечного перебування рекреантів;

­ встановлення порядку взаємодії суб’єктів рекреаційної діяльності із землекористувачем;

­ контроль за дотриманням встановленого режиму охорони об’єкта ПЗФ та за його належним утриманням.

 

Витрати на створення та утримання в належному стані рекреаційної інфраструктури, визначених рекреаційних ділянок та прилеглих до них територій, зелених насаджень та інших елементів і об’єктів благоустрою.

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності

(за п’ятибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1

 

 

1 У разі залишення ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.
Альтернатива 2 5 У разі затвердження регуляторного акта буде забезпечено чітке визначення правових, організаційних та екологічних засад здійснення рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1 Відсутні. Відсутні. Залишиться існуючий стан регулювання питань у сфері рекреаційної діяльності, що не забезпечить досягнення поставленої мети.
Альтернатива 2 У разі прийняття рішення про затвердження регуляторного акта, громада отримає нормативно-правовий акт, який чітко визначить правові, організаційні та екологічні засади здійснення рекреаційної діяльності, основні цілі, напрями і види рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку, а також встановить порядок взаємодії суб’єктів рекреаційної діяльності із землекористувачем.

 

Бюджетні витрати на адміністрування  регулювання (витрати на виготовлення Проекта реконструкції Парку, витрати робочого часу працівника на підготовку регуляторного акта.) Альтернатива  є найраціональнішим варіантом врахування інтересів усіх основних груп, на які проблема справляє вплив, можливе вирішення проблеми повною мірою.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1

 

Не забезпечує досягнення цілей щодо регулювання прав та обов’язків землекористувача Парку, суб’єктів рекреаційної діяльності та рекреантів.

 

Зовнішні чинники впливу на дію регуляторного акта у разі залишення існуючої ситуації без змін відсутні.
Альтернатива 2 Забезпечує наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акта, який регулює відносини, що виникають у сфері рекреаційної діяльності у межах об’єкта ПЗФ Парку. Таким чином, досягнення визначеної цілі за цією альтернативою є доцільним, таким, що відповідає вимогам чинного законодавства. Іншої альтернативи запропонованому регуляторному акту немає. У випадку зміни законодавчих актів регуляторний акт підлягає перегляду.

 

  1. Механізм та заходи, які забезпечать розвязання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується затвердити «Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку», яке було розроблено відповідно до Законів України «Про природно-заповідний фонд України», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про туризм», Положення про рекреаційну діяльність у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду України, затвердженого наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 26.07.2022 № 256, Переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами природно-заповідного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1913, Положення про парк-пам’ятку садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку», затвердженого наказом Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації від 05.12.2022 № 75-ОД.

Основним принципом запропонованого рішення є чітке визначення правових, організаційних та екологічних засад здійснення рекреаційної діяльності на території об’єкта природно-заповідного фонду Парку. Прийнятий регуляторний акт буде доведено до відома керівників юридичних осіб, фізичних осіб, суб’єктів підприємницької діяльності, які розташовані на території громади.

Запропонований механізм дії проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності.

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація регуляторного акта потребуватиме додаткових витрат землекористувача об’єкта ПЗФ Парку та суб’єктів рекреаційної діяльності.

  1. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Положення про рекреаційну діяльність у межах об’єкта природно-заповідного фонду – парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Парк культури і відпочинку» є нормативно-правовим актом з необмеженим строком дії.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого акта, а також в разі необхідності, в тому числі за результатами відстеження результативності регуляторного акта, до нього буде внесено відповідні коригування.

 

 

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Ефективність проєкту регуляторного акта буде відстежуватись на підставі наступних показників:

  • кількість суб’єктів рекреаційної діяльності, які відповідно до договорів про рекреаційну діяльність, укладених із землекористувачем, організовуватимуть і здійснюватимуть рекреаційну діяльність та надаватимуть рекреаційні послуги у межах спеціально відведених рекреаційних ділянок об’єкта ПЗФ;
  • збільшення розміру надходжень до місцевого бюджету від плати за надання рекреаційних послуг відповідно до укладених договорів про рекреаційну діяльність;
  • порівняння стану рекреаційної інфраструктури Парку з відповідним станом до моменту затвердження регуляторного акта.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься

відстеження результативності

 

Відстеження результативності проєкту рішення здійснюватиметься відповідно до Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено після набрання чинності запропонованого проєкту регуляторного акта, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта має бути здійснено раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта забезпечується регуляторним органом, який прийняв цей акт.

 Директор департаменту міського господарства          Андрій ПАУТИНКА

 Наталія КОЦЮБА

Документи за типом
Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту