АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проєкту рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 27.05.2025 №124 та погодження тарифів на послуги з перевезення пасажирів у приміському автомобільному транспорті»
І. Визначення проблем
Відповідно до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 27.05.2025 року №124 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 12.05.2022 №132 « Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів і міському автомобільному транспорті» та погодження тарифів на послуги з перевезення пасажирів у приміському автомобільному транспорті» тариф на перевезення одного пасажира встановлено в розмірі 15,00 грн.
Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника.
Тарифи, які діють сьогодні не забезпечують стабільну і рентабельну роботу підприємств – перевізників. З початку повномасштабного вторгнення суттєво зменшився пасажиропотік, що безпосередньо впливає на стабільну, рентабельну роботу підприємств – перевізників.
Перевізники з якими укладено договори на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в межах Дрогобицької міської територіальної громади подали на адресу виконавчого комітету розрахунки щодо вартості проїзду в приміських автобусах загального користування.
Залишення нині діючих тарифів може призвести до відмови підприємств-перевізників від подальшого провадження даного виду діяльності, що в свою чергу, спровокує негативні соціальні наслідки в місті.
На підставі поданих розрахунків підготовлений проєкт рішення виконавчого комітету рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 27.05.2025 №124.
Пропонується затвердити перелік категорій громадян, яким надано право безкоштовного проїзду в автобусах, що курсують на автобусних маршрутах загального користування у дрогобицькій міській територіальній громаді згідно з додатком до проєкту рішення.
Пропонується внести зміни щодо вартості проїзду на маршруті №17 с. Нагуєвичі – с. Унятичі – с. Лішня – вул. Самбірська – вул. П. Сагайдачного – вул. В. Великого – Дрогобич (АС-2) – вул. В. Великого – вул. П. Орлика – вул. Л. Українки – вул. Стрийська – с. Нове Село – с. Болехівці – с. Нове Село – вул. Стрийська – вул. Л. Українки – вул. П. Орлика – вул. В. Великого – Дрогобич (АС-2) – вул. В. Великого – вул. П. Сагайдачного – вул. Самбірська – с. Лішня – с. Унятичі – с. Нагуєвичі) до додатку №2 до проєкту рішення .
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | – |
Органи місцевого самоврядування | + | – |
Суб’єкти господарювання | + | – |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва | + | – |
ІІ. Цілі державного регулювання
Метою прийняття регуляторного акту є погодження тарифів транспортних послуг на автобусному маршруті №17 загального користування Дрогобицької міської територіальної громади, що дасть можливість підприємствам забезпечувати виконання необхідних обсягів перевезень пасажирів, в тому числі пільгових категорій населення, при належній якості та забезпечить їх стабільну фінансово-господарську діяльність.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Збереження діючих тарифів на перевезення пасажирів, збереження знижки на безготівкову оплату |
Альтернатива 2 | Перегляд тарифів та прийняття запропонованого проєкту рішення |
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування:
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | -вигоди відсутні
· зменшення обсягів перевезень, можливе припинення перевезення пасажирів загалом; |
Відсутні |
Альтернатива 2 | -забезпечення організації пасажирських перевезень відповідно до чинного законодавства України та потреб мешканців територіальної громади;
– підвищення якості надання послуг |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | -незмінність вартості послуги не призведе до збільшення витрат громадян на пасажирські перевезення. | Діючі витрати на проїзд за одне перевезення |
Альтернатива 2 | -забезпечення організації пасажирських перевезень відповідно до потреб мешканців міста;
-покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку; -підвищення якості наданих послуг |
збільшення витрат за проїзд за одне перевезення згідно проєкту рішення |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання.
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання.
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | – | 2
|
2 | – | 4 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | – | 50 | 50 | – | 100 |
Послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування Дрогобицької міської територіальної громади надають ТзОВ «Сігма» (код ЄДРПОУ 30444945, м. Дрогобич, вул. Івана Франка, 5), ТзОВ «Канзас» (код ЄДРПОУ 32831008, м. Стебник, вул. Трускавецька, 20/5), ТОВ «ТРАНССІТІ» (код ЄДРПОУ 32161270, Київська обл. м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, будинок 20, квартира 12), ТОВ «ЕПІТРАНС» (код ЄДРПОУ 42007773, Київська обл. м. Біла Церква пр. Незалежності, будинок 135 А).
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | -погіршення фінансового стану підприємств-перевізників,
-погіршення технічного стану автобусів; -відтік кваліфікованих водіїв з підприємств. |
Альтернатива 2 | -отримання прибутку від провадження діяльності з надання транспортних послуг на автобусних маршрутах;
-можливість покращення технічного стану та оновлення автотранспортного парку |
Відсутні |
Впровадження регулювання шляхом прийняття запропонованого рішення не передбачає додаткових витрат для підприємств-перевізників і має забезпечити отримання ними прибутку від здійснення підприємницької діяльності у сфері пасажирських перевезень на маршрутах Дрогобицької міської територіальної громади.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів середнього підприємництва не передбачаються. Прийняття цього регуляторного акту не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу). Розробка регуляторного акту, контроль за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту покладено на відповідні управління виконавчого комітету Дрогобицької міської ради.
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного
способу досягнення цілей
Вид
альтернативи |
Опис альтернатив |
Альтернатива 1 | Переваги:
· незмінні витрати громадян на проїзд; · Недоліки: · зменшення обсягів перевезень, можливе припинення перевезення пасажирів загалом; · погіршення технічного стану автобусів та якості обслуговування; · відтік кваліфікованих водіїв з підприємства. |
Альтернатива 2 | Переваги:
покриття розрахункових витрат підприємства-перевізника; · покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку; · підвищення якості надання послуг; Недоліки: · збільшення витрат громадян за проїзд; · виникнення соціальної напруги серед мешканців |
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 | 1 | Неприйняття даного рішення може призвести до зупинки роботи транспортних засобів на маршрутах в зв’язку із погіршенням фінансового стану підприємств-перевізників |
Альтернатива 2 | 4 | Лише у даний спосіб можна вирішити дане питання врахувавши інтереси громадян, органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємницької діяльності, який надають послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Цей спосіб стимулює перевізників до якості та безпеки перевезень, поліпшенню рівня послуг, що надаються |
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту |
Альтернатива 1 | Цілі регулювання не будуть досягнуті. | Х |
Альтернатива 2 | Цілі регулювання щодо створення умов якісного та безпечного перевезення пасажирів та забезпечення стабільної фінансово-господарської діяльності автоперевізників будуть досягнуті у повній мірі. | На дію даного акту можливий вплив зовнішніх чинників – ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства, збільшення вартості палива, запасних частин для ремонту транспортних засобів, тощо |
Перегляд тарифів є найбільш оптимальним альтернативним способом досягнення цілей, що забезпечить покриття розрахункових витрат підприємств – перевізників, покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку, підвищення якості надання послуг.
Досягнення визначеної мети планується шляхом прийняття проєкту рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 27.05.2025 №124 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 12.05.2022 №132 «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті» та погодження тарифів на послуги з перевезення пасажирів у приміському автомобільному транспорті».
Це рішення підлягає оприлюдненню.
Можливість виконання вимог регуляторного акту є цілком реальною.
Рівень поінформованості щодо регуляторного акту є високим. З цією метою рішення буде надруковано в народному часописі «Галицька зоря» та розміщене на офіційному веб сайті Дрогобицької міської ради.
Перевізники зможуть забезпечити повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг населенню із збереженням належної кількості рейсів та маршрутів.
Громадяни Дрогобицької міської територіальної громади платитимуть за кожну поїздку більше, але у разі не прийняття рішення, вони взагалі, можуть залишитись без транспортного обслуговування, у зв’язку з не покриттям витрат, пов’язаних із здійсненням даного виду послуг.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту
Термін дії запропонованого регуляторного акту не обмежений. Прийняття нового регуляторного акту відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг.
За підсумками аналізу відстеження результативності дії регуляторного акта, а також у разі потреби та з урахуванням відповідних нормативних актів до нього будуть вноситися необхідні зміни.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту
Основними показниками результативності регуляторного акту є:
-кількість перевезених пасажирів;
-виконання перевізниками договірних відносин по наданню послуг з перевезення пасажирів;
-наявність скарг від пасажирів.
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися відповідно до вищезгаданих показників за відповідний період.
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом, протягом першого року дії даного рішення.
Повторне відстеження буде здійснюватися через рік після проведення базового відстеження.
Періодичні відстеження один раз на кожні три роки з дня закінчення повторного відстеження результативності регуляторного акту.
Пропозиції та зауваження щодо проєкту даного регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу просимо надсилати в письмовому або електронному вигляді за адресою – 82100, м. Дрогобич, пл. Ринок, 1, виконавчий комітет Дрогобицької міської ради, e-mail: [email protected], [email protected] протягом місяця з для оприлюднення проєкту.
Керуючий справами виконкому Віталій ВОВКІВ