Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької територіальної громади».

24.09.2024 4146

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької територіальної громади».

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької територіальної громади».

 Опис проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення

Розробка проекту рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької територіальної громади» (далі Положення) обумовлена необхідністю доповнити та внести деякі зміни до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької міської територіальної громади».

Причиною внесення змін до діючого Положення є розпорядження адміністративної колегії від 15.08.2024 №63/91-рп/к та подання від 27.08.2024 №63-03/212-П Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, в якому вказано, що діюче регулювання порушує принципи рівного доступу до ринку. Це, в свою чергу, може негативно впливати на конкуренцію, знижувати інвестиційну привабливість громади та перешкоджати ефективному розвитку ринку зовнішньої реклами в громаді.

Так, Положенням в новій редакції передбачено зміни, щодо:

– у п.4.4. не передбачено потребу надавати письмове погодження власника місця розташування рекламної конструкції (у разі розміщення зовнішньої реклами на об’єктах приватної власності) або уповноваженої ним особи та копії документів, що підтверджують право власності на зазначене місце;

– у п.4.5. дозвіл надається строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві розповсюджувача зовнішньої реклами;

– у п. 4.7. – встановлено вичерпний перелік підстав для скасування дозволу;

– п.4.8. передбачено механізм продовження строку дії дозволу.

Цілі державного регулювання

Цілю державного регулювання є:

– усунення виявлених Західним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України адміністративних бар’єрів для суб’єктів господарювання;

– забезпечення рівного доступу всіх суб’єктів господарювання до ринку зовнішньої реклами на території Дрогобицької громади;

– спрощення та прозорість процедури отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

 

Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Необхідність внесення змін та доповнень до діючого Положення обумовлена у поданні Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.08.2024 №63-03/212-П.

Альтернатива 1: Збереження чинного регулювання (без внесення змін)

Збереження чинного Положення не вирішує проблему, оскільки чинні бар’єри залишаються. Це може призвести до подальших скарг з боку суб’єктів господарювання та потенційних санкцій від Антимонопольного комітету України.

Альтернатива 2: Скасування діючого Положення

Скасування регулювання створить неконтрольований ринок, що призведе до хаотичного розміщення реклами, порушення архітектурного вигляду населених пунктів громади та можливого збільшення кількості конфліктних ситуацій між суб’єктами господарювання та громадою.

Альтернатива 3: Внесення змін до чинного Положення

Ця альтернатива передбачає внесення змін та доповнень до чинного Положення на основі рекомендацій Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України. Такий підхід дозволить усунути адміністративні бар’єри, зробити ринок зовнішньої реклами більш прозорим та конкурентоспроможним.

Опис механізму та заходів, що пропонуються для вирішення проблеми

 Проект рішення передбачає внесення таких змін:

– спрощення процедур отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами;

– введення норм, які забезпечать рівний доступ до ринку для всіх учасників;

– усунення положень, що можуть спричинити дискримінацію певних суб’єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Сфера впливу регуляторного акту Вигоди Витрати
Органи місцевого самоврядування Зниження навантаження на органи влади через спрощення адміністративних процедур Витрати на розроблення та оприлюднення регуляторного акту
Суб’єкти господарювання

 

Прозорі умови доступу до ринку, спрощення процедур отримання дозволів Витрати на адаптацію до нових вимог
Територіальна громада Покращення зовнішнього вигляду населених пунктів, збільшення інвестиційної привабливості Відсутні

Строк дії регуляторного акту

Регуляторний акт діятиме на постійній основі. Коригування можливе в разі змін у законодавстві України або за наявності інших обґрунтованих причин.

Показники результативності

Основними показниками ефективності впровадження регуляторного акту є:

– збільшення кількості суб’єктів господарювання, які отримали дозвіл на розміщення зовнішньої реклами;

– підвищення інвестиційної активності на ринку зовнішньої реклами.

Заходи з відстеження результативності регуляторного акту

Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься шляхом аналізу кількості виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами та кількості звернень і скарг від суб’єктів господарювання.

Пропозиції та зауваження до проекту рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради та аналізу регуляторного впливу приймаються управлінням інвестицій та економічного розвитку виконавчого комітету Дрогобицької міської ради: м.Дрогобич, площа Ринок, 1, каб.214 тел. 2-25-45, [email protected] в місячний термін з дня оприлюднення даного аналізу та проекту рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької територіальної громади».

 

Документи за типом
Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту