АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проєкту регуляторного акта – рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади»

15.01.2025 4488

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проєкту регуляторного акта – рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади»

          АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту регуляторного акта – рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна

Дрогобицької міської територіальної громади»

  1. Визначення проблеми

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами), Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 №157-IX, постанов Кабінету Міністрів України «Деякі питання оренди державного та комунального майна» №483 від 03.06.2020р., «Про затвердження примірних договорів оренди державного майна» №820 від 12 серпня 2020р. та визначає правові і організаційні заходи реалізації проєкту рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади».

Одним з методів ефективного управління майном є оренда. Разом з цим – це джерело надходження коштів до міського бюджету.

Цим регуляторним актом передбачається врегулювати організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності територіальної громади та майнові відносини між орендодавцями та орендарями.

Проблема, яку пропонується розв’язати з прийняттям цього регуляторного акта полягає у спрощенні порядку передачі  в оренду  об’єктів комунальної власності громади та створенні сприятливих умов для розвитку підприємництва на території Дрогобицької міської територіальної громади, наповнення  бюджету територіальної громади, що дозволяє в повній мірі виконувати місцеві програми, передбачається розв’язати проблему забезпечення балансу інтересів орендодавців та орендарів – суб’єктів господарювання щодо оренди комунального майна, врегулювання взаємовідносин між орендодавцем та балансотримачем.

Метою прийняття регуляторного акту є  визначення єдиної процедури набуття права оренди майна Дрогобицької міської територіальної громади; необхідності чіткого визначення повноваження орендодавців та балансотримачів майна комунальної власності, встановлення економічно обґрунтованих пропозицій розподілу орендної плати за майно, яке знаходиться в комунальній власності, що в свою чергу збільшить надходження до бюджету та сприятиме соціально-економічному розвитку громади. Проблема є актуальною, оскільки цей регуляторний акт підготовлений з метою підвищення ефективності збереження та використання комунального майна, сприяння розвитку підприємництва.

Причинами виникнення проблеми є необхідність прийняття єдиної процедури передачі в оренду комунального майна міської територіальної громади для усіх суб’єктів орендних відносин у Дрогобицькій міській територіальній громаді з дотриманням принципів державної регуляторної політики.

Підтвердження важливості проблеми.

Важливість цієї проблеми обумовлена тим, що оренда майна є одним із методів ефективного управління комунальним майном та джерелом додаткових доходів, як для комунальних підприємств (установ, закладів), так і для міського бюджету.

Прийняття цього проєкту регуляторного акта дозволить унормувати механізм передачі комунального майна в оренду, забезпечить прозорість та ефективність використання комунального майна,  збільшить надходження до міського бюджету.

Управлінням майна громади виконавчих органів Дрогобицької міської ради розроблено проєкт рішення «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади», яким визначатимуться особливості правових, економічних та організаційних відносин, пов’язаних з передачею в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади, порядок надання дозволу на проведення невід’ємних покращень нерухомого майна, розмежування повноважень між орендодавцем та балансотримачем.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни +
Дрогобицька міська територіальна громада +
Суб’єкти господарювання, +
у тому числі суб’єкти малого підприємництва +

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів.

Вказана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки потребує нормативного врегулювання міською радою. Затвердження міською радою зазначеного акта удосконалить сферу орендних відносин комунального майна та забезпечить додаткові надходження до бюджету територіальної громади. До того ж, частиною другою статті 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», визначено, що особливості передачі в оренду комунального майна, передбачені Законом, додатково можуть визначатися рішенням представницьких органів місцевого самоврядування.

Статтею 21 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» передбачено можливість здійснення поліпшень та ремонту майна, переданого в оренду. Процедура надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна затверджена наказом Фонду державного майна України від 18 серпня 2022 року № 910 «Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна». Відповідно виникла необхідність врегулювання порядку надання дозволу на здійснення невід’ємних поліпшень на території Дрогобицької міської територіальної громади.

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Цілями регулювання є забезпечення виконання норм Закону України від 03 жовтня 2019 року «Про оренду державного та комунального майна», створення єдиних правил для учасників орендних відносин, чітких механізмів розрахунку орендної плати, підвищення ефективності використання комунального майна територіальної громади, вдосконалення процедури надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна, посилення контролю з боку балансоутримувача за проведенням обстеження об’єкта оренди, на якому планується зробити невід’ємні поліпшення, деталізування повноважень та порядку дій орендодавця при розгляді клопотання про надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень, збільшення надходжень до міського бюджету, встановлення організації договірно – майнових відносин щодо передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади,  що дозволить:

– врегулювати правові відносини у сфері оренди комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади, а також введення регулювання, що відповідатиме принципам державної регуляторної політики;

– найбільш ефективно та раціонально використовувати комунальне майно Дрогобицької міської територіальної громади та належно його утримувати;

– залучати на прозорих умовах суб’єктів господарювання, які мають бажання та можливості орендувати комунальне майно, створити конкурентне середовище у сфері оренди комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади.

Метою прийняття рішення шляхом регулювання  є удосконалення процедури надання в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України з дотриманням принципів державної регуляторної політики.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів.

 

Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час.

 

        Цей спосіб не сприятиме врегулюванню зазначених правових відносин, оскільки залишаються не врегульованими деякі питання передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади. Відмова від прийняття цього акту  ускладнить  укладення договорів оренди із суб’єктами господарювання, зменшить надходження до міського бюджету. Цей спосіб буде неефективним, оскільки передача в оренду комунального майна є видом діяльності, який має регулюватися міською радою з урахуванням особливостей територіальної громади. Вказані обставини роблять недоцільним досягнення визначених цілей за першим способом. Таким чином, запровадження такої альтернативи є недоцільною.
Альтернатива 2. Внесення змін до чинної редакції Положення.         Внесення змін до чинної редакції Положення «Про порядок передачі в оренду комунального майна» від 09.09.2021 р. № 612. Такий спосіб є недоцільний, оскільки змін зазнають більше ніж 30 відсотків діючої редакції Положення.
Альтернатива 3. Прийняття нового регуляторного акту.         Прийняття нового регуляторного акта дозволить більш ефективно використовувати комунальне майно Дрогобицької міської територіальної громади та належно його утримувати.

Перевагами обраного способу регулювання набуття права оренди комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади шляхом проведення аукціонів є те, що не порушується встановлений законом порядок, встановлюється чіткий порядок передачі комунального майна в оренду на конкурентних засадах, розмежування повноважень між учасниками орендних відносин, в результаті укладаються договори з суб’єктами господарювання – переможцями аукціону, який зможе забезпечити найвищу орендну плату. Цей спосіб дозволить спростити процедуру підготовки та передачі в оренду комунального майна, врегульовує порядок проведення невід’ємних поліпшень.

Таким чином, досягнення визначеної цілі таким способом є доцільним і альтернативи запропонованому регуляторному акту немає.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1. Збереження ситуації, яка існує на цей час.

 

Відсутні Чинне положення не врегульовує  деякі питання оренди комунального майна та не вирішує проблеми, що склалися. Тому, альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує досягнення поставленої мети.
Альтернатива 2. Внесення змін до чинної редакції Положення. Відсутні Відсутні

 

Альтернатива 3. Прийняття нового регуляторного акту. Прийняття акта забезпечить збільшення надходжень до міського бюджету, що дозволить більш активніше реалізувати програми соціально економічного розвитку громади; збільшення кількості договорів оренди; дасть змогу врегулювати правові відносини, які виникають під час набуття права оренди комунального майна територіальної громади; збільшення ефективності використання комунального майна міської територіальної громади. Витрати робочого часу спеціалістів на підготовку регуляторного акту, витрати на публікації.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів місцевого самоврядування

 

Вид альтернатив Вигоди Витрати
Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час.

 

Відсутні, оскільки проблема залишається невирішеною; до міського бюджету не надійде достатня сума коштів за орендну плату комун. майна, що не сприятиме задоволенню соціальних потреб громади та збереженню  і поліпшенню стану  комунального майна. Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує досягнення поставленої мети.
Альтернатива 2

Внесення змін до чинної редакції Положення

Відсутні, оскільки проблема залишається невирішеною. Відсутні
Альтернатива 3

Прийняття нового регуляторного акту

Прийняття акта забезпечить збільшення надходжень до міського бюджету, що дозволить більш активніше реалізувати програми соціально-економічного розвитку громади; збільшення кількості договорів оренди дасть змогу врегулювати правові відносини, які виникають під час набуття права оренди комунального майна територіальної громади; збільшення ефективності використання комунального майна міської територіальної громади. Витрати робочого часу спеціалістів на підготовку регуляторного акта, витрати на публікації.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час.

 

Відсутні, оскільки проблема залишається невирішеною; до міського бюджету не надійде достатня сума коштів за орендну плату комун. майна, що не сприятиме задоволенню соціальних потреб громади та збереженню  і поліпшенню стану  комунального майна. Залишається низький попит на оренду комунального майна, що не сприяє збільшенню кількості договорів оренди,  що зменшує доступність до послуг, які надаються суб’єктами господарювання – орендарями комунального майна, а також втрачається можливість збільшення робочих місць.
Альтернатива 2.

Внесення змін до чинної редакції Положень.

Відсутні, оскільки проблема залишається невирішеною. Відсутні.
Альтернатива 3.

Прийняття нового регуляторного акту.

Ефективне використання комунального майна та умов забезпечення послугами громадян. Не потребує матеріальних та інших витрат.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Для розрахунку використовується кількість суб’єктів господарювання, зареєстровані на території Дрогобицької міської  територіальної громади та які є орендарями комунального майна  міської ради станом на 01.09.2024.

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 0 0 10 2 12
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 83 17 100

 

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1.

Збереження ситуації, яка існує на цей час.

 

Відсутні Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує досягнення поставленої мети.
Альтернатива 2

Внесення змін до чинної редакції Положення.

Відсутні Відсутні
Альтернатива 3.

Прийняття нового регуляторного акту.

Для новостворених суб’єктів господарювання-орендарів, можливість- планування та розвитку власного бізнесу. Захист  власних  інтересів та прав через договірні відносини. Сприяє розвитку здорової конкуренції серед бажаючих орендувати комунальне майно, створення сприятливих умов для підприємницької діяльності; прозорість процедури передачі в оренду. Суб’єкти господарювання не матимуть додаткових витрат, лише, відповідно до чинного законодавства, сплачуватимуть витрати, пов’язані з переддоговірною підготовкою документів (підготовку відповідних документів для участі в аукціоні,  тощо) та витрачатимуть час на ознайомлення з вимогами регулювання для укладання договорів оренди об’єктів комунальної власності, а також витрати щодо страхування об’єктів оренди.

 

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив, становить 83%, питома вага суб’єктів мікропідприємства (фізичних осіб-підприємців) – 17% (разом малих і мікро- 100%).

У нашому випадку питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких впливає проблема, становить 83%, тому повинен здійснюватись розрахунок витрат суб’єктів господарювання (М-тест малого підприємництва) (додаток 1).

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

№ п/п Витрати

 

За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання / підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень Не передбачені Не передбачені
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень Не передбачені Не передбачені
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень Не передбачені Не передбачені
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень Не передбачені Не передбачені
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень Не передбачені Не передбачені
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень Не передбачені Не передбачені
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень Не передбачені Не передбачені
8 Інше (уточнити), гривень Не передбачені Не передбачені
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць                 –
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень Не передбачені Не передбачені
Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, гривень
Альтернатива 1 0,00
Альтернатива 2
Альтернатива 3 0,00

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні Відсутні
Альтернатива 2 Відсутні Відсутні
Альтернатива 3 Здійснення процедур відповідно до чинного законодавства, відкритість процедури, прозорість дій органів місцевого самоврядування Відсутні

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей здійснюється за чотирибальною системою, де:

4 – цілі прийняття РА, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття РА, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття РА, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття РА, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал

результативності

(за чотириб. системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу
Альтернатива 1 1 Збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути мети регулювання.Така альтернатива не дасть змогу досягнути поставлених цілей державного регулювання, оскільки не дозволить деталізувати повноваження та порядок дій орендодавця, балансоутримувача.
Альтернатива 2 1 Внесення змін до чинного регулювання є недоцільним, так як законодавством впроваджено нові механізми передачі майна в оренду.
Альтернатива 3 4 Є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти мети регулювання. Цілі прийняття регуляторного акту будуть досягнуті в повній мірі.Така альтернатива є найбільш прийнятною та ефективною, оскільки дозволить досягти цілі державного регулювання, визначеної у цьому аналізі регуляторного впливу.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1 Відсутні. Відсутні.
Альтернатива 2 Відсутні. Відсутні.
Альтернатива 3 Ця альтернатива є найбільш доцільною з огляду на поточний стан проблеми та співвідношення витрат, пов’язаних із запровадженням альтернативи та вигод від її впровадження. Не передбачається вплив будь-яких зовнішніх факторів на дію запропонованого регуляторного акта.

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізмом, який забезпечить розв’язання проблеми, є прийняття регуляторного акта.

Проектом передбачається:

  • забезпечення впровадження сучасних технологій, відкритості та прозорості проведення аукціону на право оренди об’єктів комунальної власності майна територіальної громади із застосуванням електронної торгової системи ProZorro.Продажі,
  • затвердження Примірного договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності,
  • порядок проведення невід’ємних поліпшень.

Організаційні заходи для провадження регулювання:

– розробка проекту регуляторного акту – проекту рішення Дрогобицької міської ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади» у новій редакції відповідно до цілей державного регулювання, розробка аналізу регуляторного впливу;

– з метою отримання зауважень та пропозицій від громадськості, фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, розміщення запропонованого проекту РА з відповідним аналізом регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Дрогобицької міської територіальної громади ради;

– врахування або мотивоване відхилення отриманих зауважень та пропозицій (у разі їх надходжень);

– винесення на засідання Дрогобицької міської ради  проекту рішення «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади» нова редакція та його затвердження;

– оприлюднення прийнятого регуляторного акту на офіційному веб-сайті Дрогобицької міської територіальної громади ради.

– відстеження результативності регуляторного акту та підготовка звітів про відстеження протягом його дії.

Представлений проєкт регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики.

Після прийняття зазначеного рішення, дії міської ради, балансоутримувачів щодо передачі в оренду майна, що є об’єктом комунальної власності територіальної громади, а також орендарів будуть врегульовані відповідно до законодавства .

Отже, ймовірність досягнення цілей рішення ґрунтується на високій мотивації суб’єктів господарювання стосовно виконання вимог акта, яка полягає у балансі інтересів,  простоті та доступності положень рішення, виконанні вимог рішення,  врегулюванні прав і обов’язків суб’єктів господарювання.

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Регуляторний акт стосується інтересів органу місцевого самоврядування, громадян, суб’єктів господарювання. Негативних наслідків у зв’язку з прийняттям регуляторного акту не очікується.

Реалізація регуляторного акта не передбачає нових витрат міського бюджету, (здійснюється спеціалістами у межах службових повноважень). Державне регулювання не передбачає утворення нового органу або нового структурного підрозділу діючого органу.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, однак при виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, а також за підсумками відстеження його результативності, до діючого Положення можуть вноситись відповідні корегування.

Запропонований проєкт акта буде діяти до прийняття змін до нього, до прийняття змін до нормативно-правових актів, що мають вищу юридичну силу, які стосуються зазначеної сфери регулювання, або до моменту визнання його таким, що втратив чинність. Положення набере чинності з дня його офіційного публікування.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

В результаті впровадження регуляторного акта буде досліджуватись та вивчатися:

  • розмір надходжень орендної плати;
  • кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб стосовно основних положень регуляторного акта.
  • Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є: – розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією регуляторного акта; – кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта; – розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта; – рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта управлінням майна громади буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Базове відстеження результативності акта буде здійснено після набрання чинності цим актом шляхом оброблення результатів, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше двох років після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності. Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб до цього проекту рішення можна надсилати  на  адресу:м. Дрогобич, пл. Ринок 1, каб. 105а, конт. телефон 0988083267.

 

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро та малого підприємництва

щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01 жовтня 2024 року по 01 листопда 2024 року.

 

№ п/п Вид консультації Кільк.уч. конс.,осіб Основні результати консультацій (опис)
1. Проведено робочу зустріч з представниками управління майна громади, комунальних підприємств (установ, закладів), в управлінні яких знаходиться комунальне майно громади та/або балансоутримувачами якого вони є. 4 Отримано інформацію від спеціалістів  управління майна громади про обсяги надходжень до бюджету територіальної громади коштів від оренди комунального майна. Представники комунальних підприємств дійшли згоди про необхідність прийняття зазначеного регуляторного акта, як першочергової потреби для раціонального використання комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади та додаткових надходжень до місцевого бюджету.

В цілому регулювання сприймається.

2. Проведено телефонні консультації з представниками суб’єктів господарювання

(з представниками мікропідприємництва)

6 Отримано інформацію від суб’єктів господарювання, які в майбутньому можуть стати потенційними орендарями комунального майна про витрати часу та коштів на підготовку документів для участі в аукціоні на право оренди комунального майна.

В цілому регулювання сприймається, уточнено зміст процесів та основні витрати суб’єктів господарювання.

Дійшли згоди про прийняття рішення, яке би затвердило Положення про порядок передачі в оренду комунального майна Дрогобицької територіальної громади.

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро та малі)

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 12 одиниць, у тому числі, малого підприємництва 10 одиниць та мікропідприємництва 2 одиниць, які є орендарями комунального майна Дрогобицької міської територіальної громади станом на 01.08.2024 р.;

Згідно з додатком 1 до Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 передбачено, що «оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги, проводиться шляхом здійснення розрахунку витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування та розрахунку витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (проводиться у разі, коли питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких впливає проблема, перевищує 10 відсотків)».

У нашому випадку питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких впливає проблема, становить 83%, тому повинен здійснювавсь розрахунок витрат суб’єктів господарювання – тест малого підприємництва (М-тест).

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

  Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання У перший рік (стартовий рік впрова-дження регулюв.) Періодичні (за наступ-ний рік) Витрати за 5 років
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

Кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

Прямі витрати на процеду-ри повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю облад-нання) Х вартість часу суб’єкта малого підприєм-ництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедури обліку за рік) Х кількість необхідних оди-ниць обладнання одному суб’єкту малого підприєм-ництва

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

Формула:

Оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування). Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур техніч-ного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних оди-ниць обладнання одному суб’єкту малого підприєм-ництва

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

5 Інші процедури (уточнити):

 

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

6 Разом, грн.

Формула:

(Сума рядків 1+2+3+4+5)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

7 Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць х х х
8 Сумарно, грн.

Формула:

відповідний стовпчик «ра-зом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

 

  Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні

 (за наст. рік)

Витрати за 5 років
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання 

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

 

1 год. (час, який витрачається суб’єктами на пошук акта в мережі Інтернет; за результатами консультацій) Х 48,00 грн. (вартість 1 години роботи виходячи з мінімальної заробітної плати станом на 01.08.2024) Х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необ-хідно ознайо-митись) = 48,00 грн. 48,00 грн.

 

 

240,00 грн.
10 Процедури організації виконання вимог регулювання, а саме, підготовка та оформлення необхідних документів

Формула:

витрати часу на розроблення та впровад-ження внутрішніх для суб’єкта малого підприєм-ництва процедур на впро-вадження вимог регулюван-ня Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (за-робітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

0,00

(Витрати відсутні)

11 Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отрим. необх. форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформ. з оцінкою кількості суб., що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегув. (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0,00

(витрати відсутні)

 

0,00 (витрати відсутні)

 

0,00

(витрати відсутні)

 

12 Процедури по забезпеченню процесу перевірок. Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

0,00

(витрати відсутні)

 

0,00 грн.

(витрати відсутні)

 

0,00

(витрати відсутні)

 

13 Інші процедури (уточнити)

 

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

14 Разом, грн.

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

48,00 48,00 240,0
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць 10 10 10
16 Сумарно, грн. Формула:

відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єк-тів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

480,0

 

480,0

 

2400

 

Бюджетних витрат на адміністрування регулювання суб’єктів середнього і малого підприємництва не передбачається.

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

 

Перший рік регулювання (стартовий), гривень За 5 років
1 Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 0,00 0,00
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 480,0

 

2400
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання 480,0

 

2400
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 0,00 0,00
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 480,0

 

        2400

 

  1. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання відсутнє.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити виконання норм Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна», створення єдиних правил для учасників орендних відносин (орендаря та орендодавця), підвищення ефективності використання комунального майна територіальної громади, збільшення надходжень до міського бюджету.

Ступінь досягнення визначених цілей можливо буде відстежити під час проведення повторного та періодичних відстежень.

Аналіз регуляторного впливу.

Назва регуляторного акту: Проект рішення Дрогобицької міської ради.

«Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна територіальної громади Дрогобицької міської ради».

Регуляторний орган: Дрогобицька міська рада.

Офіційний WEB сайт Дрогобицької міської ради: http://www.drohobychrada.gov.ua

Розробник документа: Управління майна громади виконавчих органів Дрогобицької міської ради.

Відповідальна особа: Кіс І. М.

Виконавець: Яцишин О. Є.

Контактний телефон: 0988083267

e-mail:[email protected]

Документи за типом
Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту